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2009年8月 6日 (木)

Internet Ad Spending (インターネットの広告支出)/Criticizing Clinton Trip (クリントン北朝鮮訪問への批判) + 国債

★英語ニュース/メディアの用法研究★

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◆本日のニュース:

☆ニューヨークタイムズ

August 5, 2009, 3:29 pm

By Brad Stone

インターネットの広告支出は再び縮小

Internet Ad Spending Shrinks Again

調査会社IDCによれば、世界のインターネット広告支出は第2四半期に5%減少し、147億ドルから139億ドルとなった。

Worldwide spending on Internet advertising shrank by 5 percent in the second quarter of the year, to $13.9 billion from $14.7 billion, according to research firm IDC.

オンライン表示の広告収入は前年四半期と比較して12%減少。求人広告は17%減。特にMonster.comなどが大きな打撃を受ける。

IDC said that money spent on online display advertising in particular dropped 12 percent compared with the same quarter a year ago. Classified ads lost 17 percent, hitting sites like Monster.com particularly hard.

検索関連の宣伝は最も影響が小さく3%減。(グーグルだけは収入減の傾向に抵抗し、アメリカでのサーチ関連収入を3%伸ばす。)

Search advertising was the least affected, dropping only 3 percent, the company said. (The firm estimates that Google alone defied gravity, increasing its American search revenues by 3 percent in the period.)

記事のリンク(クリック):

http://bits.blogs.nytimes.com/2009/08/05/internet-ad-spending-shrinks-again/?ref=technology

NPR

元国連大使のボルトンはクリントンの北朝鮮訪問を批判

Ex-Ambassador Bolton Criticizes Clinton Trip

20058月から200612月まで国連大使を務めたボルトンは、北朝鮮に大きな影響力を持つと考えられる中国と提携する方が良いと述べた。

Bolton, who served as the U.S. ambassador to the U.N. from August 2005 to December 2006, says a better alternative would have been working with China, which is believed to hold considerable influence with North Korea.

「適切な政策とは経済的、政治的に、また、その他の方法で北朝鮮にできるだけプレッシャーをかけることだ」と述べた。

"The proper policy is to put as much pressure as we can on North Korea economically, politically and otherwise," he says.

記事のリンク(クリック):

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=111589228

◆本日のレポート:                

Bloomberg

日本の国債の価格一覧

クーポン、満期日、現在値/利率、変化、時刻

Japanese Government Bonds

COUPON

MATURITY
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PRICE/YIELD

PRICE/YIELD
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3-Month

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11/09/2009

99.96 / .16

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06:06

6-Month

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02/10/2010

99.91 / .18

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1-Year

0.800

08/15/2010

100.61 / .19

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2-Year

0.300

08/15/2011

100.05 / .28

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06:06

3-Year

1.300

06/20/2012

102.6 / .38

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06:06

4-Year

0.500

06/20/2013

99.76 / .56

-0.041 / .011

06:06

5-Year

0.700

06/20/2014

99.88 / .72

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6-Year

1.200

06/20/2015

101.92 / .86

-0.047 / .008

06:06

7-Year

1.800

09/20/2016

105.07 / 1.03

-0.094 / .013

06:06

8-Year

1.800

06/20/2017

104.69 / 1.15

-0.101 / .013

06:06

9-Year

1.500

06/20/2018

101.52 / 1.31

-0.074 / .009

06:06

10-Year

1.500

06/20/2019

100.47 / 1.44

-0.044 / .005

06:06

15-Year

2.200

06/20/2024

104.08 / 1.85

-0.11 / .009

06:06

20-Year

2.100

06/20/2029

99.25 / 2.15

0.028 / -.002

06:06

30-Year

2.300

03/20/2039

99.65 / 2.32

0.175 / -.010

06:06

記事のリンク:

http://www.bloomberg.com/markets/rates/japan.html

(注)引用は英語表現の研究のためですが、正確な内容については原文記事の参照をお勧めいたします。

EENG’s comment:

不況で企業はインターネットを使用した広告の経費も削減しているようです。

また、米国では多くの新聞がインターネットの普及や広告収入(advertising revenue)の減少によって廃刊に追い込まれています。

日本でもテレビ局の収益が落ち込んでおり、番組制作の費用も削られ、質の低下に拍車がかかっているとの指摘も有ります。

インターネット社会に適した新たなビジネス・モデルの構築が求められています。

The Internet is not simply a new type of the media.  It requires a new business model to fully and safely utilize it.

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